Søk i bloggen

Kreativ advent 23. des

I dag er det lille julaften, og nest siste kreativ advent.
Jeg håper du har likt å følge med og at du har fått
gjennomført noen av de kreative ideene?
Har du tilbakemeldinger, kommentarer eller ønsker å bidra med noe til neste år.
(Ja, jeg har lyst å gjennomføre det til neste år også.
Men da trenger jeg hjelp fra deg.)
Send meg en mail på: christinaenghauge@gmail.com

Dagens kreative idé skal Prydelig-Åshild ha æren for.
Jeg syns det er så genialt, vakkert og lett!
Så jeg må bare få dele det med deg.





Du skal kanskje ha gjester i morgen eller romjulen?
Da er det veldig koselig å pynte opp utenfor.




Du trenger:
Ballonger




Slik gjør du:
Sett ballongtuten på krana og fyll sakte opp med kaldt vann.
Lag flere i forskjellige størrelser, det blir veldig fint.
Er det snø og minusgrader ute sett de ut,
eller i en bakebolle(så den holder formen og blir litt flat under)
i fryseren, jo lenger ned jo bedre fryser den.
La de ligge over natten og noen timer ekstra.


Når de er ferdig fryst, klipp opp ballongen
og hell ut vannet som ikke er fryst.
Det er kaldt å holde på med, så et kjøkkenhåndkle kan være til hjelp.
Er det ikke et naturlig hull å helle ut av så hakk ut et med en saks el.
Sett de ut og ha i lys, jeg fant minikubbelys på butikken som fungerte veldig bra.




Veldig lett og veldig fin dekorasjon.
Hvis ikke kulene smelter helt av lyset,
står de lenge hvis det er kaldt ute
og kan brukes flere ganger.

Ha en kreativ dag før dagen.
Og som jeg har sagt før,
kos deg med forberedelsene.
Du kommer i havn til slutt. :)

1 kommentar:

  1. Vilka vackra lyktor. Enkelt, kreativt och effektfullt.
    Önskar dig en riktigt fin juhelg. GOD JUL!

    SvarSlett

Jeg synes det er veldig koslig å høre fra deg som leser, enten det er stort eller smått. :)