Søk i bloggen

tiltå


Tenkte å vise dere litt av hva jeg gjør i Bachelor oppgava mi,
siden det er det det går i om dagen.
Jeg jobber med silketrykk på strømpebukser, 
synes det er påtide med noe annet enn blomster og ruter på strømpebuksene. Strømpebuksemerket har fått navnet "tiltå"

Dette er bare en liten del av hva jeg har jobbet med :)


inspirasjon






























Silketrykking er en lang prosess, vi gjør alt fra skratch.
Kort forklart: snekkrer rammer, stifter på silkeduken, påfører emusjon, belyser, vasker og teiper hele ramme mad gaffateip så den skal holde seg. Så er det bare å trykke i vei.



silketrykkramme blir til



























Jeg bruker remazolfarger når jeg trykker, en litt spesiel fargeblanding som vi også blander fra skratch.
Når en har trykket med denne fargen må den dampfikseres, vanlig stoffarge fikseres med strykejern.


remazolfarger










































Dampfiksering skjer i en stor kjele med litt kokende vann, hønsenetting i bunnen. Det som skal dampes pakkes inn i laken og ullpledd. For så å puttes ned i kjelen som fores med ull både over, under og rundt. Så på med lokk og stein på toppen så det er tett. 


kjelen fores med ull
og tettes godt igjen



























Etter dampingen vaskes strømpebuksene før jeg trykker med pigmentfarge/stoffarge
Det er noe av det jeg gjør :)


Jeg har også planlagt hvordan jeg skal presentere dette til slutt.





I dag har jeg lekt både frisør, make up artist og motefotograf.
Min vakre venninne Linda (som også var forloveren min) har lekt modell.
Vi fikk tatt noen fine bilder, her er et jeg likte godt.


Håper dere har hatt en fin søndag!?
Med litt mer fri, isspising og soling enn meg :)



Husk at du fortsatt kan bli med på giveawayen min!







3 kommentarer:

  1. WOW, det er så kult! Skulle gjerne sett dem "live" :D Lykke til videre, du kommer til å kicke ass.

    SvarSlett
  2. Så spennende. Strømpebuksene på bildet var skikkelig kule:))
    Lykke til videre:))
    Klem Veronica

    SvarSlett
  3. Lykke til ønsker mormor.

    SvarSlett

Jeg synes det er veldig koslig å høre fra deg som leser, enten det er stort eller smått. :)