Søk i bloggen

DIY Perleboks

Da jeg var liten og gikk på SFO som det het, elsket jeg å perle. Nabbyperler eller Hamaperler kjært barn mange navn osv. kall de hva du vil, men den som fant opp disse perlene var jammen smart! Og like populært i barnehagen og skolen i dag som da jeg gikk på SFO. Jeg perlet til den store gullmedaljen. Og kom hjem med det ene kunstverket etter det andre! Nemlig flagg! Jepp! Jeg perla flagg... Alle verdens flagg fra en bok mmed bilder av flagg som de hadde på SFO. Kan du tenke deg hvor gøy det var å være mammaen min og få sikkert tre nye perla flagg nesten hver dag? Uff, men lite viste jeg om mulighetene disse små fargerike perlene egentlig er i besittelse av. Det har jeg nemlig oppdaget mer nå og vil dele en av de geniale tingene med dere i dag. 


Man kan nemlig perle en boks! Og her skal jeg vise deg hvordan. 


Du må perle fem deler, en bunn og fire vegger. Du kan også lage lokk eller tak, men det viser jeg ikke her. Boksen kan du lage så stor eller liten som du vil, mest avhengig av hvor stort perlebrett du har. Uansett str er det viktig at du perler slik at delene kan laftes sammen og passer sammen slik som på bildet. 


Det er viktg å ikke stryke for mye, ellers kan det bli vanskelig å lafte sammen delene. Når alle delene er ferdig perlet og strøket er det bare å sette alle delene sammen så er boksen klar til bruk. 


Små og store bokser kan jo brukes til så mangt, lager du en litt høyere boks kan du f.eks bruke den til blyanter, pensler ol.


Her er boksen sett fra undersiden. 

Jeg har dessverre ingen bilder av mine flaggkunstverk fra SFO, så dere får nøye dere med dette tipset om perleboksen ;) Hadde det fantes instagram, pinterest osv på den tiden kanskje jeg kunne perlet mer kreative ting da jeg også. Men om dette kan være med å spre budskapet om at det finnes mange flere muligheter med disse små perlene enn å perle flagg, noe jeg egentlig mener er utrolig kjedelig, om det skulle vært noen tvil :p 

Håper dette var til inspirasjon, enten om du vil bruke det for deg selv, i skole eller barnehage eller til egne barn. Stas å høre fra deg om du bruker dette. 

Christina :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg synes det er veldig koslig å høre fra deg som leser, enten det er stort eller smått. :)