Søk i bloggen

Høstfornyelse

I takt med skiftende årstider får jeg ofte behov for å gjøre små forandringer og fornyelser i hjemmet. Når julen nærmer seg lager jeg gjerne litt ny julepynt eller kjøper et par nye julekuler. Når julen er over, rydde vekk julepynt, men beholde noen elementer som "varmer" stemmningen inne. Spesielt deilig er det når ruske været lurer ute. Så når vår og sommer kommer, bytte til lyse og lette gardiner. Rydde vekk noen puter og pledd. Sånne små endringer som gjør så mye med stemmningen i hjemmet. 


Og nå når høsten har kommet for fullt ønsket jeg igjen å fornye litt hjemme. Og jeg ville ha noe gult denne høsten. Ikke solgult som hører sommeren til, men mer sennepsgult. Så på stoff og stil fant jeg de perfekte putene, bare synd at det egentlig var kjøkkenhåndkler. Men på salg til slikk og ingenting tok jeg de med. Hjemme hadde jeg allerede noen hviteputetrekk som jeg egentig synes var veldig kjedelige. Så man tager hva man haver og slik ble det to nye puter til stua. Ganske enkelt lite prosjekt du kan få til i løpet av en episode med drømmehagen ;)


1. Du trenger: Ett hvitt putetrekk, ett kjøkkenhåndkle, stoffsaks, knappenåler og symaskin. 


2. Legg kjøkkenhåndkle kant i kant med tre av sidene på putetrekket, fest med nåler. Mitt putetrekk passet godt med kjøkkenhåndkle, men hvis dine ikke passer sammen tilpasser du slik som på min siste side. 


3. Klipp av overflødig stoff på kjøkkenhåndkle, brett inn to ganger så det går kant i kant med putetrekket, og fest med nåler. Sy rundt over sømmen på kjøkkenhåndkle, men pass på åpningen i putetrekket, du skal ikke sy igjen den. Her må du nok trikse å fikse litt, sy frem til åpningen, stopp og ta ut puta av symaskinen, legg den inn igjen i åpningen og sy inni. Om det ikke blir perfekt er det ikke så farlig, det er uansett under puta ;)


4. Stapp med dunpute og gi den et karateslag :) Ferdig!


Enkel og billig fornyelse i hjemmet. Håper dette var til inspirasjon.
Ønsker deg og dine en strålende høstlørdag.

Christina :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg synes det er veldig koslig å høre fra deg som leser, enten det er stort eller smått. :)