Søk i bloggen

Kafélørdag, Blafre og bæring

I dag tenkte vi å endelig komme oss til markedsdagen på Ekeberg. Jeg har hatt lyst til det i flere år faktisk. Men enten har det ikke passet eller så har jeg ikke fått med meg datoen. Så i år skulle vi få det med oss, men da vi kom dit med en trøtt liten løveunge som ikke ville roe seg. Ble det litt for stort og slitsomt for oss. Etter å ha bodd i området et årstid tidligere veit vi jo om en liten perle av en kafé rett i nærheten. Nemlig Blafre kafé/butikken ❤️ 


Så vi tok en avstikker og gikk dit isteden. Med en sovende liten løveunge i bæreselen. Det er så koselig der, ønske det fantes flere slike kafeer i Oslo. Som virkelig forstår seg på og tar hensyn til barnefamilier som elsker kafélivet!


De har den stiligste lekekroken et hvert barn kan tenke seg med stige opp til en liten lekestue og tegnebord under. De har også lesekrok og internett. Så her kan hele familien kose seg på kafé. Løveungen sov seg gjennom hele kafébesøket så han får prøve lekekroken en annen gang. 


Og så mange fine varer de har, virkelig digger disse produktene. Og tro meg når jeg sier at dette innlegget IKKE er sponset på noen måte! Jeg bare er veldig fan, jeg tror vi bare har matbokser fra blafre hjemme, pluss sekk, termoser og litt til. 😉 


Skikkelig god høststemmning og nydelige farger. Vanskelig å finne en grunn til å ikke gåter innkjøp av flere matbokser eller termoser? Ja 😉


Etter at vi begge har begynt å jobbe blir det ikke like ofte kafebesøk, så dette var midt i blinken 😉
Ett nytt og bedre liv kan begynne på mandag. 


Har du ikke vært innom Blafrebutikken burde du virkelig ta turen, det kan virke som langt unna sentrum. Og hvorfor gidde å ta turen opp når det finnes god kaffe i sentrum også? Vel kanskje for denne utsikten sin skyld?


Som er mye bedre i virkeligheten enn på bilde. Må si jeg savner den utsikten. Da vi bodde i området hadde jeg denne utsikten på vei til jobb hver dag, virkelig et syn. Både på vinteren når det er mørkt om morgenen og hele byen lyser opp og dager som dette hvor Oslo bader i høstsol. Hvis ikke du er så glad i Oslo fra før vil du bli det etter en tur hit. Så takk for en fin dag Oslo, Blafre, mannen og løveungen. 

Håper din lørdag også har vært strålende!


Christina 😊




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg synes det er veldig koslig å høre fra deg som leser, enten det er stort eller smått. :)