Søk i bloggen

Elida Maries dåpskake

I dag har vi vært i dåp til skjønneste Elida Marie! Det er Leons tremenning på farssiden og de spurte om jeg kunne bake dåpskaka! Veldig koselig! Elidas mor og jeg liker mye av de samme tingene og samme stilen. Noe som gjorde det veldig gøy å lage denne kaka!



Jeg tok mye utgangspunkt i dåpsinvitasjonen, siden jeg viste at det kom til å være en rød tråd fra invitasjonen og ellers i dekoren og pynten er det jo gøy å matche med kaka også. Mintgrønt og rosafersken var fargene som gikk igjen, helt etter min smak også! ;)



Babyen ligger og sover på et "ullteppe" inspirert av ullteppene som Elida har selv. Teppet er håndmalt med Royal icing. Dette var noe nytt for meg å gjøre, veldig spennende å prøve nye teknikker! og det var så gøy. Babyen har fått på seg en pyntetruse med ruffles eller volanger om du vil ;) Hodepynten har jeg laget med marsipan og sukkerkuler.



På denne kaken ønsket jeg å lage et stilrent og elegant, men søtt utrykk uten for mye dilldall. Noe som jeg synes passer godt til den nyetablerte familien. :) Men litt glitter må man jo ha ;)




Inni er det sjokoladekake med sjokolade smørkrem og bringebær. Og det falt i smak, faktisk forsvant hele kaka! Det er jo veldig viktig at det smaker godt også!


De fantastiske bildene er det min kjære lillebror Jonas Eng som har tatt! Du finner han HER!

Takk for en fin dag Elida! Vi gleder oss til å bli bedre kjent med deg :)
Håper helgen din har vært fin og at uken blir god. Jeg for min del har slengt meg med på boklansering  i siste liten i morgen! Det er jeg veldig spent på og gleder meg veldig til! Lurer du på hva det er kan du se HER.


Christina :)


1 kommentar:

  1. Hei!
    Jeg jobber sammen med Turid og ble tipset om deg ang kaker :-)
    Veldig fine kaker du lager!
    Vi skal muligens bestille dåpskake, og lurer på hvor mye slike ligger på i pris?

    SvarSlett

Jeg synes det er veldig koslig å høre fra deg som leser, enten det er stort eller smått. :)