Søk i bloggen

Kreativ advent 18. des


Å pakke inn julegaver er noe av det koseligste med julegavene,
uten om å gi dem bort. :)
Hjemme pakker jeg alltid inn gavene i gråpapir med hyssing eller hamp.
Så gjør jeg små variasjoner i dekorasjonen fra år til år.

I år har jeg laget mine egne pakkesløyfer.
De er veldig lette å lage og billige.
Og om jeg må si det selv, ganske så dekorative :)




Du trenger:
Ulike silkebånd, saks, lim og splitbinders.

Slik gjør du:
Ha litt lim bak på bindershodet.
Start med enden på en silkebåndet og tre det på spliten.
Brett silkebåndet bakover og tre båndet litt vridd på spliten igjen.
Bruk fingrene så blir de ca like lange.




Gjør dette fem eller seks ganger så har du en liten blomst.
Klipp av silkebåndet og lim fast enden.
Fortsett med flere bånd i ulike farger og størrelser.
Pass på å ikke dekke spliten helt.
Når du er ferdig avslutt med litt lim og del splinten.




Etter at de har dekorert pakkene kan de jo også dekorere små eller store hoder.
Lim den fast til en hårbøyle, hårstrikk eller hårspenne.




Hvordan pakker og dekorerer du gavene i år? :)

1 kommentar:

  1. Så stilig. Gjorde det enkelt i år jeg, men kommer nok sterkere tilbake neste jul

    Ønsker deg og dine en fortsatt fin søndag

    Klem
    Lottemora

    SvarSlett

Jeg synes det er veldig koslig å høre fra deg som leser, enten det er stort eller smått. :)