Søk i bloggen

Kreativ advent 19. des

Det er lenge siden LP-platens tid,
og nå har både kassetten og snart CD'n gått samme vei.
Men det er en ting du kan gjøre med de gamle LP-platene
som du ikke kan med kassetter og CDer.

Og det er å lage boller av dem.
Du har kanskje sett dette før?
Jeg er ikke den første som har gjort dette.
Men gøy er det allikevel.
Morsom gave til den musikk interesserte kanskje?




Du trenger:
En eller flere LP-plater.

Slik gjør du:
Sett steikeovnen på 100 grader.
Når den er varm legger du i LP-platen på et bakepapir.
La den ligge der i bare to-tre minutter til den er myk og bevegelig.
Ta den ut og legg den over en bakebolle eller lignende som står opp ned.
Form dem slik du vil han den, og hold den i riktig posisjon til den stivner.
Når du tar den ut er den ganske varm og den stivner veldig fort.




Har du singel plater blir de fine små sukkertøyskåler.
Det kan være lurt å lakkere papiretiketten spesielt inni
Så tåler den bedre å bli ren gjort
og bli brukt til potetgull og lignende.


Ha en kreativ advent og en fin siste uke før jul!

2 kommentarer:

  1. I alle mine dager! Det har jeg aldri sett før.. Så moro :)

    SvarSlett
  2. Sånne har jeg laget masse av nå til jul, fine julegaver også :) Kjempefin blogg du har, du er så flink! God jul :D

    SvarSlett

Jeg synes det er veldig koslig å høre fra deg som leser, enten det er stort eller smått. :)