Søk i bloggen

DIY Er det noen hjemme?

Det var mamma som kom over denne ideen på pinterest for en stund siden. Og jeg synes det var en veldig morsom idé som nesten ikke koster deg noen ting! Perfekt for barnehager og skoler.


 Du trenger:
* Våtserviett lokk
* Div dekor papir
* Pappkartong
* Tapetkniv/saks
* Limpistol + lim
* Vanlig skolelim
* Bilder











1. Kutt kartongen som et hus eller annen ønsket form.
2. Lim på ulike dekor papir til tak og vegg og evt blomster langs husveggen slik jeg har gjort.
3. Plaser vinduer og dør der du vil ha de. og lim med limpistol.
4. Klipp ut dekorpapir til å ha på vinduene og døra. Her kan du gjøre akkurat som du vil om du vil ha gardiner i vinduene og hele pakka. Eller sånn som meg med forskjellig mønstre og farger.
5. Lim inn bilder inni vinduene, eller bruk laminerte bilder og fest med lærertyggis, på den måten kan du lettere bytte ut innholdet hvis du ønsker det.
6. Så er det bare å sette i gang g leke og lære!






Denne har jeg laget til barnehagen jeg jobber i, for å kunne vise hvem som er på jobb. Men den kan jo også brukes til f.eks påkledning. med bilde av hvert av plaggene som barna skal ha på seg så kan de lukke igjen de lukene med plaggene som de har kledd på seg. Og du kan variere hvilke luker du åpner ettersom hvordan været er og hva de trenger. 



































Tenkte jeg også skulle lagd en formet som et tre, med bilder av familien til Leon. Det er jo perfekt for å lage et familietre. Men da må jeg nok spare på våtserviett luker en god stund slik at vi kan få med alle ;)



Så spennende det kan være å åpne luker! Kanskje det er en bildejulekalender barna skal få i år? Det kan være vel så spennende som pakker. Du rekker jo ennå å spare opp luker om du har bleiebarn ;)




















Ønsker dere en god lørdag!

Christina :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg synes det er veldig koslig å høre fra deg som leser, enten det er stort eller smått. :)