Søk i bloggen

Teak tips ;)

Overveldende mange som har lest forrige innlegg, spennende og skummelt var det. Men det har bare vært hyggelige tilbakemeldinger så det er jo veldig koselig. Men nå er jeg tilbake i et mer "trygt" innlegg. ;) så får vi se hvor mange flere personligeinnlegg det blir. Men her kommer et godt tips for deg som digger teakmøbler, og det funker nok også på andre tremøbler.

I sommer var jeg så heldig å få reddet denne lille skatten fra den sikre død. Borettslaget ryddet i boder og ganger og vaktmesteren var på vei til å vrake den der den sto å ventet på med utenfor inngangen vår. Så jeg var så freidig at jeg spurte om jeg kunne få den. Selv om jeg syns sånt er litt flaut, så tok jeg mot til meg. Hallo! Jeg kunne jo ikke la den gå i søpla. 


Den var faktisk perfekt i gangen! Men sliten DET var den. Skuffebunnene var ikke pene, og det manglet en. Beina veldig slitne og den hadde flere synlige hakk. Nye skuffebunner ordnet pappa i snekkerbua på hytta, mangler bilde men det kan vi fikse etterhvert. Jeg har planer om å pusse den opp litt mer, men hittil har det blitt med å fikse slitasjeskader. Så den i allefall ser bedre ut. Og her kommer før og etter bilder av beina.



Så hva er trikset? For dere som følger meg på instagram har dere kanskje sett det allerede. Nemlig valnøtter, av alle ting. Og ja, det funker som bare det. Du trenger faktisk ikke noe annet, du bare deler nøtta i to og gnir på der det trengs.


Funka også på hakk som dette, altså hakket blir jo ikke borte, men det blir jo mye mindre synlig! Så jeg håper dette var et nyttig triks for deg. Morsomt å høre fra deg om du tester det ut også! 
Ferdig bilde av hvordan den lille kommoden er helt ferdig må dere nok vente på litt til ;) Må bare får tid til å fikse den ferdig først. Kan avsløre at planen innebærer tapet :D



Håper dere får en super flott helg. For oss innebærer det bla Soul children festival med over 2000 barn! Spennende! Mannen som skal være med mens jeg og Leon skal titte innom :) Anbefaler dere som er i byen om å være på universitetsplassen kl 16 på lørdag! Da er det utekonsert med alle barna! Gøy! Kanskje vi ses? ;)

Christina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg synes det er veldig koslig å høre fra deg som leser, enten det er stort eller smått. :)